El CEMENTIRI VELL és un barri de Terrassa situat al marge esquerre del torrent de Vallparadís, per sota del pont del Passeig, als terrenys de l’antic cementiri de la ciutat, del qual pren el nom. Té una població de 6.796 habitants el 2021.
La festa major és el segon diumenge de maig.En aquest barri tenen la seu diversos centres de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT)
adscrita a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), entre els quals hi ha el campus central, la biblioteca
i els estudis d’Enginyeria en Automàtica i Electrònica Industrial…etc
Història:Té els seus orígens en un cementiri militar instal·lat a principis del segle XIX, en plena guerra del Francès. Al cap de poc va haver de concedir-se a usos civils, ja que allò que hi havia al voltant de la basílica del Sant Esperit estava saturat. Amb el temps es convertiria al cementiri de Terrassa
, que va continuar amb la seva funció fins al 1938, any en què es va inaugurar l’actual, a prop de Can Torrella.
El 1964 va ser clausurat definitivament i enderrocat, i al seu emplaçament originari es va construir un casal de gent gran i una àrea enjardinada
i d’esbarjo on les úniques restes del Cementiri Vell que subsisteixen són la capella
i el monument a Jover i Alagorda.
Al Cementiri Nou es van traslladar algunes edificacions escasses del recinte antic, com el panteó Alegre de Sagrera, en forma de temple clàssic, amb columnes i frontó.La vida associativa del barri no va començar fins ben entrada la dècada de 1990, ja que fins aleshores depenia del barri veí de Can Palet.
Actualment s’han enderrocat tota la sèrie de fàbriques al voltant de l’avinguda Jacquard i s’han construït nous habitatges i equipaments com l’Escola Superior de Cinema de Catalunya (ESCAC)
, el nou Conservatori de Música
(traslladat des de la Masia Freixa, el lloc tradicional) i l’Auditori Municipal.#inmobiliariasterrassa#terrassa#cementirivellterrassa#barris#mesquefinques
Comentarios recientes